Lasă grijile, iar ele te vor lăsa pe tine... să trăiești

Publicată la puțin timp după terminarea celui de-al Doilea Război Mondial, în anul 1948, și scrisă în timpul desfășurării acestuia, cartea ”Lasă grijile, începe să trăiești” a lui Dale Carnegie, deși produce un impact puternic asupra modului de a trăi și mai ales asupra modului în care ne raportăm la probleme, nu este o carte complicată, ci din contră, propune soluții simple și la îndemână pentru trăirea vieții într-un mod lipsit de griji, ce ne va aduce plăcere și energie.

Cartea împletește exemplele reale de viață ale unor oameni celebri cu principii la îndemâna oricui.

Pornind de la constatarea efectului negativ și distructiv al grijilor prezente în viața noastră, care de cele mai multe ori ne periclitează sănătatea, ne derutează, ne stresează și ne împliedică să acționăm într-un mod productiv, Dale Carnegie, propune o serie de metode prin care putem aborda grijile spre a ne rezolva problemele și a trăi din abundență o viață fericită.

5 metode practice de abordare a grijilor:

1. Pâinea noastră cea de toate zilele, dă-ne-o nouă azi !

Întreaga viață înseamnă azi, pentru azi trebuie să trăiești, pentru azi trebuie să lucrezi, să zâmbești, să speri.

Pâinea de care ai nevoie tu este pentru azi, nu pentru mâine, nu pentru următoarea săptămână, nu pentru toate zilele, ci pentru azi!

Dacă te vei îngriji cum se cuvine de ziua de azi, nu va trebui să te îngrijorezi pentru ziua de mâine! Fiindcă un azi bine trăit, va crea contextul unui mâine liniștit, pe care îl vei putea trăi frumos și cu responsabilitate.

2. O granulă de nisip o dată !

Imaginează-ți viața ca o clepsidră de nisip, în interiorul căreia se află o mulțime de granule de nisip, însă fiecare, pe rând va trece prin ”gâtul îngust de la mijloc, încet și uniform”.

Nimic din ceea ce am putea face noi, nu ar reuși să forțeze ca prin măsurătoarea clepsidrei să treacă două sau mai multe granule de nisip deodată.

Tot așa e și cu sarcinile pe care le avem, sunt multe, dar modul de rezolvare a lor este de a le lua pe fiecare pe rând.

3. Grijile sunt efectele diferite ale unei singure cauze

Că azi te îngrijorează munca, mâine copiii, apoi vin facturile, după pierzi, ai termene limită, nu ai timp, ai probleme medicale, suferi după o relație și tot așa. Abia depășim unele griji, că ne și invadăm viața cu altele, fiindcă probleme vom avea totdeauna care dacă le vom permite, se vor transforma în griji, însă pentru ca ele să înceteze să ne mai paralizeze bunăstarea trebuie să ne ocupăm de cauză, care deși produce efecte diferite sub forma unor varii îngrijorări, ea este totdeauna aceeași și anume gândirea noastră. Mai important decât grijile în sine, este cum gândim noi despre griji. Așadar, înainte de a rezolva grijile, rezolvă cauza.

4. Legea probabilității

Deseori ajungem să ne creăm fel de fel de scenarii care ne provoacă griji inutile, fără să lăsăm ca lucrurile să se întâmple ori să acționăm în direcția în care ne dorim ca ele să se petreacă.

Legea probabilității se referă la acea operațiune logică, bazată pe experiențele trecute, ce naște întrebarea ajutătoare: Cât este de probabil ca acest lucru chiar să se întâmple în realitate?

Dacă o să faceți acest exercițiu, o să fiți uimiți pentru câte lucruri aproape fantastice ne facem griji, fără ca ele să se întâmple cu adevărat vreodată!

Și apoi, chiar de s-ar întâmpla, cu ce ar ajuta îngrijorarea dinainte? Și mai ales, lăsați și viața să vă surprindă, nu putem controla toate lucrurile, dar e minunat să le putem accepta!

5. Relaxați-vă!

Este foarte important ca în mijlocul zilei, al problemelor, al stresului, să aveți inițiativa de a vă opri, să vă zâmbiți vouă înșivă, să vă bucurați că existați și să gasiți un moment de relaxare completă care să va elibereze de tensiunile și grijile acumulate până în prezent.

Poate fi simplu... dacă te hotărăși să lași grijile și ele te vor lăsa pe tine... să trăiești!

 

 

notează articolul

Astăzi tu ești profesorul!

10

Nota de mai sus este media tuturor notelor acordate de cititori. Îți mulțumim!

adaugă o părere