Cum să ne definim propriul stil pe Instagram! (Partea I)

Majoritatea persoanelor când aud despre Instagram se gândesc instantaneu:  “Câți followeri ai?”

Deoarece în ultimul timp, a crescut calitatea conturilor de pe Instagram, acest concept de urmăritori mulți sau puțini, devine pe locul secund. De ce? Deoarece acum întrebarea se pune la nivelul în care ești sau nu relevant, contentul tău este calitativ sau nu, dacă influența ta este palpabilă sau pur și simplu există un număr mare de persoane care te urmăresc, dar nu simți niciun beneficiu concret. 

Scopul este să devii relevant, iar numărul de urmăritori va fi consecința. Trebuie să ai ceva de spus, sau să ai ceva de oferit. Atunci când piața este supra-saturată, rezistă cei autentici. 

Primul articol din cele 2 dedicate Instagram-ului este despre setul mental cu care suntem antrenați să acționăm. Înainte de poze editate impecabil și detalii tehnice, avem nevoie de un set de idei care să ne ajute să privim Instagram-ul din unghiul corect.

1. Branding real vs. Branding pe Instagram

Identitatea reală față de cea din online este mereu alta. Nu pentru că suntem ipocriți, ci pentru că ne exprimăm prin poze și prin litere, nu petrecem acel timp real prin care oamenii ne observă fiecare mișcare, fiecare mod de a acționa. Dacă vrem să construim o identitate pe Instagram, sau în online, trebuie să ne dăm seama care anume este aceasta. Avem nevoie să delimităm clar cele două identități deoarece oamenii sunt atenți la ceea ce livrăm. Realitatea este una și trebuie să o onorăm, dar atunci când nu livrăm ceea ce promitem în online, poate să fie dezamăgitor. Dacă în online ești foarte sociabil, atunci când participi la evenimente sociale, trebuie să fii sociabil. Bandingul real vs. brandingul online este diferit, și trebuie livrat în contexte diferite. 

2. Influencer vs. Creator

Scopul cu care noi intrăm pe o rețea de socializare ar trebui să fie concretizat. Majoritatea persoanelor care activează pe Instagram, își doresc să influențeze oamenii prin propria muncă. Fie că luăm în derâdere acest termen, fie că ne dorim să devenim un influencer sau un creator de content, există o diferență clară între aceste două categorii de persoane. Un influencer este acreditat de către o firmă care impresariază astfel de oameni. Există o oarecare autoritate care se oferă unei persoane publice cu un număr mare de oameni de care este urmărit, și este sub contract. Există contracte de sponsorizare, cu anumite angajamente care trebuie respectate. Este un job, de la un anume nivel. Contentul unui influencer nu este neapărat creație proprie, ci se bazează în mare parte pe contractul și termenii pe care îi are de respectat. Creatorul de content însă susține întreaga activitate prin muncă proprie, si totul se construiește de la zero. În principiu numărul de urmăritori poate să nu fie atat de mare, dar creatorul să fie foarte relevant în cercul lui de influență. Cratorii de content lasă Instagramul la stadiul de pasiune. 

3. Know your code

Fiecare persoană are un cod moral, un cod al bunelor maniere. Fiecare dintre noi funcționăm după un sistem de valori pe care părinții noștrii ni l-au insuflat, iar apoi noi singuri l-am deprins. Tot așa dacă vrem ca să facem performanță pe Instagram și să fim relevanți, este nevoie să stabilim un set de principii de la care să nu ne abatem. Sunt 3 factori care lucrează împreună: scopul final, sistemul și autenticitatea.  Trebuie să știi care vrei să fie efectul tău asupra oamenilor, ce vrei să învețe ei de la tine. Ai nevoie de un sistem bine pus la punct ca să știi cu cine te asociezi, cum poți lucra eficient, care sunt uneltele potrivite, și care este nișa în care tu poți să performezi. Autenticitatea va face diferența curând pe Instagram. În final, cei mai buni, cei care rezistă sunt cei autentici. 

4. Atitudinea

Pasiunea, poate suna clișeic, nu? Nimic măreț nu se naște decât din pasiune. Este un sistem obositor uneori, ca să discuți cu atâția oameni, să fii creativ și să spui ceva folositor în fiecare zi. Mereu să cauți cadre noi pentru poze, mereu să editezi perfect. Pasiunea este vitală. Fă lucrurile cu pasiune, cu suflet și oamenii te vor urmări. Și apoi rămâi umil. Aroganța este drumul sigur spre eșec. Rămâi umil, rămâi flămând după succes, după lucrurile mărețe. “Stay humble”. Ai încredere în munca ta. Uneori nu vedem unde se leagă lucrurile sau dacă au sens. Ai încredere în ideile tale, în modul tău de funționare, în tot ceea ce faci. Ascultă ce îți spune mintea și nu renunța. Instinctul tău te va conduce acolo unde va fi nevoie să ajungi. 

5. Construcția

Cum construim? Cum ajungem să avem o comunitate fidelă activității noastre? Cel mai important este să fii prezent la cat mai multe evenimente. Evenimentele înseamnă contacte și relații, parteneriate și noi prietenii. Evenimentele sunt o sursă prin care înveți și îți dezvolți o comunitate. Creează ceva ce să te reprezinte. Numele tău trebuie să fie cunoscut pentru ceva anume. Amprenta ta trebuie să se afirme prin ceva tipic personalității tale. Atunci cand vorbesc oamenii despre tine să te cunoască pentru un lucru autentic pe care îl faci doar tu, prin metodele tale. Constanță și iar constanță. Performanța se atinge în timp, astfel că trebuie să legi zile, săptămâni și ani de muncă în același ritm în care ți-ai obținut urmăritorii. Creativitatea și faptul că ești interactiv, este un remediu excelent pentru urmăritorii inactivi. Atunci când mereu revii cu ceva nou, cu un concurs, cu un joc, cu o întrebare, o activitate care impinge cititorul să răspundă, îți asiguri atenția lor. Trebuie mereu să fii deschis și orientat către ei, ca ei să te răsplătească cu atenția lor. 

6. Abilitate

Abilitatea și capacitatea de a fi empatic este un exercițiu, dar poate să fie o atitudine dobândită, chiar dacă nativ nu suntem cei mai sociabili oameni, dar ne dorim să fim. Cea mai relevantă abilitate și unealtă este să fim personali, vulnerabili, onești. Nu înseamnă să dezvăluim lucruri care nu sunt de expus în online. În schimb, oamenii simt momentele forțate, lispite de sinceritate sau cele care nu transmit o energie plăcută. Fii personal, prezent, ancorat în realitate, deschis și empatic. Ieși din zona de confort și asumă-ți riscuri. Riști să fii penibil sau jenat, riști să nu fii ascultat sau înțeles. Dar fără procesul de încercare-eroare, nu reușești să ajungi unde îți dorești. Riscă o poză care să nu fie apreciată, întreabă, greșește și apoi învață. Munca cu oamenii este dificilă, dar frumoasă. Dobândește acele abilități care te pot conduce la sufletul și mintea oamenilor.

7. Refocus

Odata la ceva timp, oprește-te, măsoară rezultatul, uită-te unde ai ajuns si țintește din nou. Ai nevoie de analiză, de pauză și apoi de un nou plan. Nu elimina acest proces, deoarece este benefic din când în când. Dacă ai ajuns unde ți-ai dorit, întreabă-te de ce ai reușit și continua să faci. Dacă nu ai reușit, îmbunătățește planul! 

Spor la o comunitate de oameni frumoși! Ne vedem pe Instagram!

 

notează articolul

Astăzi tu ești profesorul!

8.3

Nota de mai sus este media tuturor notelor acordate de cititori. Îți mulțumim!

adaugă o părere